Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-06, 11:19   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som dette, feks:
5 kokte poteter i små biter
1 fedd hvitløk
litt hakket gressløk eller vårløk
1/2 ts Kummin
1/8 ts chili
1 ts salt
1 ts svart pepper
noen ss hvetemel til fin og fast røre

Kjør ingrediensene i en hurtigmikser la det stå kaldt i ca. en halvtime i kjøleskapet. (Hvis du har tid) Det skal være en ganske fast deig, hvis den er for tynn så tilsett litt mere mel.
Form til små boller med en teskje og stek i rikelige rapsolje. (Odelia)
Yoghurtsaus:
Naturell yoghurt, hakket hvitløk, hakkede mynteblader, sitronsaft,
finhakket gressløk, finhakket persille, kummin, tabasco, salt
Fyll i pitabrød med falafel, issalat, hakket løk, tomater og yoghurtsaus.
På Matsiden.no er det allergisøk, det kan kanskje hjelpe? Ellers ville jeg prøvd middagskakene til Helios, de er gode. Jeg fikk ikke helt med meg om Adelen absolutt ikke skal ha egg, men kan hun ikke går det greit å lage middagskaene uten. de kan fint brukes som erstatning for kjøttdeig/karbodeig i lasagne og spaghettigryte. Bare ha i hvitløk, tomater på boks, hakkede gulrøtter, selleri, løk og krydder.
Ellers vil jeg anbefale www.helios.no sine oppskriftsider. Du kan greit bytte ut linser, erter osv med feks bløtlagte helkorn av bygg, rug, hvete, havre, spelt, naturris, osv. Legg det i bløt over natten og ha det i supper, middagskaker og annet. Melboller og sånn, har du prøvd det?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat