Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-23, 09:47   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

I tillegg til at det er helt hinsides tidkrevende å reise kollektivt (by sentralt på østlandet), og at jeg og mannen alltid har jobbet en mil fra hjemmet i hver vår retning, så er det en forutsetning for å kunne ha et normalt sosialt liv for min familie.

Det kan nok være greit at noen som ikke bor i Oslo selv gjør denne undersøkelsen. Det er feks 2,5 km til min datters skole. Til skolebussen er det over 1 km å gå. Når hun starter vgs er det 5 km til skolen. Bussen går da en melkerute slik at hun må sitte på bussen i ca 45 min. før hun bytter buss og sitter 15 min. til. Skal jeg besøke søsteren min som bor 2 mil fra meg, må jeg gå over 5 km tilsammmen om jeg benytter kollektivt. Nærmeste butikk er 2 km unna, og det finnes ingen kollektiv-mulighet som er fornuftig ift tidsbruk. And I could go on and on. Jeg har rett og slett ikke tid til å ikke ha egen bil når alle små ærend ville blitt som en lite ekspedisjon.

Det siste halvåret har jeg pendlet 16mil om dagen. Og prisen på togbillett er ca dobbelt som mye som å kjøre elbil.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 19-12-23 kl 09:53.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat