Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-19, 15:07   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.764
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker vi om EAT-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg vet. Men det er så utrolig sammensatt. Det er ikke bare å spise lokalprodusert kortreist mat så går det bra, liksom.

For all del, det er jeg enig i. Men jeg tror heller ikke løsningen er universell fleksitarianisme.

Norge ER ikke selvforsynt på en del matvarer. Men vi kan tenke mye mer lokalt og bærekraftig enn vi gjør. Og vi kan jobbe med å vri forbruket mot varer som kan produseres bærekraftig og etisk lokalt. Være villig til å betale litt mer for varer som gir bonden en brukbar inntekt, og unngår produkter som produseres på en ikke-bærekraftig måte.

Det er så viktig å få inn det etiske perspektivet i forbruksvanene våre, ikke bare tenke hva som "ser" bra ut. Jeg er i utgangspunktet i mot pels og pelsdyrnæringen, men jeg har ikke noe problem med å bruke skinn fra dyr som har hatt det bra mens de levde. Ulltøy er supert, men ikke hvis dyrene det kommer fra har vært utsatt for mulesing.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat