Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-19, 20:02   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker vi om EAT-dietten?

Tenker som flere er inne på at en global strategi ikke nødvendigvis er mest bærekraftig i det enkelte land. Jeg tenker at tradisjonell kost i de ulike land er det tradisjonelle kodtholdet av en grunn. Det er det naturressursene gir av mat.

Så reagerer jeg på ordbruken som ble brukt av endel ifbm at denne rapporten ble lagt fram. Det er i god, akademisk ånd å påpeke svakheter, usikkerhet og nyanser ved en rapport. Det er sånn kunnskap utvikles. Det gjelder særlig når det som her er komplekst og hvor man forsøker å forene flere ulike fagfelt.

Så er jeg ikke så sikker på at vestens kjøttforbruk er det som skal redde verden. Tror heller vi skal se på andre typer utslipp. Og om dyrehold er et problem, burde man kanskje adressere kjæledyrmarkedet før produksjonsmarkedet.

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat