Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-16, 22:50   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iHerb og faktisk miljøgevinst?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er absolutt ingen enkle svar her. Økologisk produksjon er jo også veldig mye mindre arealeffektiv enn konvensjonelt landbruk, så hvordan det regnestykket egentlig går opp tror jeg fremdeles juryen er ute på. Det har også vært vanskelig å dokumentere at økologiske matvarer er vesentlig sunnere og mer næringsrike, i hvert fall for uavhengige kilder - selv om det har kommet noe mer forskning de siste årene som tyder på en liten forskjell.

Selv har jeg bare ekstra betalingsvillighet for dyrevelferd, og ønsker å støtte mangfold og uavhengige produsenter der jeg kan. Uten at jeg tror jeg utgjør noen forskjell den ene eller andre veien.

Nei, det er jo og eit godt poeng. I eit global matmangel- perspektiv er kanskje det å velje økologisk egoistisk. Vanskeleg problemstilling.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat