Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-18, 12:42   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikehold av vekt. Lett eller vanskelig?

De alternativene var jo ikke spissformulerte i det hele tatt.

Jeg syns (større) vektnedgang er veldig vanskelig. Jeg syns det er helt greit å holde vekta på match, med vanlige gode vaner og jevnlig trening og aktivitet. Men så kommer det en jul eller en påske eller en sykdomsperiode, og så ryker det på 2-3 kilo (ikke HVER gang, altså, da måtte jeg revurdert størrelsen på påskeegget. ). Da syns JEG det er lettere å ta de 2-3 der og da enn å vente til etter neste sykdom/påske/jul eller neste etter der igjen, og så måtte ta 6-10, for det syns jeg er ulidelig vanskelig.

Så vedlikehold er greit (men ikke KJEMPELETT, jeg har jo lyst på mye mer sjokolade enn jeg spiser. ), å ta 2-3 er overkommelig, å ta mer er dritvanskelig.


Men jeg tror det er annerledes om man har vært veldig overvektig, og over tid. Hvis jeg har skjønt det riktig så er kroppen hormonelt innstilt på den høye vekten, og vil søke å styre deg til økt matinntak til du er der igjen, og det varer en god stund.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat