Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-17, 09:37   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Men ser du ikke det prinsipielle? Det vil alltid være sånn, at på et eller annet punkt så MÅ ressursene fordeles, og ikke bare økes ved å gi lønnsmottakere høyere skatt. Vi sitter ikke på en Sereptas krukke som inneholder uendelige kroner. .

Jeg skjønner selvfølgelig at de må fordeles, men jeg mener samtidig at vi har en del ordninger som belønner flaks. F.eks. var det helt horribelt å fjerne arveavgift, og jeg synes vi burde hatt nasjonal eiendomsskatt. I tillegg kommer de helt absurde pensjonsavtalene. Jeg synes også at det å gi overgangsstønad til alle som er alene med barn, selv om det i praksis betyr at de får litt ekstra inntekt en periode før de går tilbake til normalen, er et feilgrep. Overgangsstønad burde vært forbeholdt de som er under utdanning, ufrivillig deltidsarbeid (med krav om å søke andre jobber) o.l.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat