Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-18, 08:49   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenåringer

Kanskje litt dumt spørsmål, jeg vet jo at strøm koster men det er jo også forskjell på hva strømmen går til. Jeg har alltid, fra jeg var liten, skrudd av lysene i de rommene jeg ikke oppholder meg i. Skrur alltid lyset av når jeg går ut av badet, soverommet osv. Nå bor jeg imidlertid med en mann og barn som ALDRI gjør dette selv om jeg maser og maser. Etter 2 år har jeg gitt opp og gjør det bare selv, men jeg blir mer og mer irritert. Mest med tanke på prisen (men også at de ikke hører på meg). Men er det egentlig veldig dyrt å la lyset stå på omtrent døgnet rundt i de fleste rom i huset? Bare sånn at jeg ikke kjefter og smeller for ingen grunn, liksom.

Og så har jeg noen barn som overhodet ikke klarer å rydde etter seg. Vi har hatt gjentatte samtaler om dette, trusler, krangling, ingenting nytter. Dvs det nytter i en liten periode og så sklir alt ut igjen. Sikkert en kjent problemstilling for de fleste. Jeg er veldig ryddig av meg, men jeg setter ikke ekstreme krav synes jeg. Jeg ber dem rydde etter seg og feks. kaste søppel i søppelkurven og ikke på kjøkkenbenken, sette smørkniven eller syltetøyskjeen i oppvaskmaskinen (eller vasken!) i stedet for å la det ligge midt på benken, ikke la alt av sminke og sminkefjerneropplegg ligge og flyte på badet, sette tannkosten tilbake i glasset, legge klær i skittentøyet i stedet for på gulvet VED*SIDEN*AV (eller overalt på gulvet på rommet slik at man trør over dem hele tiden) blabla. Jeg gir snart opp, men jeg nekter å la ting være sånn altså. Har noen hatt hell med dette? Noen handlinger? De får lommepenger, jeg har prøvd med trekk i dem og, men uten hell. Ungdommer i dag har så mye at de ikke merker at lommepengene forsvinner engang. Håpløst ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat