Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-18, 09:56   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårin

Du har to spørsmål:
1) Lys er ikke noen ekstrem strømbruker i Norge. Det er ikke veldig mye penger å spare på å slå av lyset i det øyeblikket man går ut av rommet hvis man uansett skal inn igjen kort tid etterpå. Hos oss står lyset på på badet fra vi kommer hjem fra jobb/skole og til vi legger oss, f.eks. Mens det skrus av på det voksne soverommet for der er vi nesten ikke uansett. Alle lys blir slått av når sistemann forlater hjemmet om morgenen. Pick your battles, og jeg er ikke sikker på om jeg hadde prioritert denne.

2) Jeg blir også splitter pine gal. Særlig snuppa mi "røyter ting". Det ligger en sti av tinga hennes gjennom hele leiligheten og de forsvinner ikke av seg selv. De forsvinner heller ikke første gang jeg ber om at de skal ryddes. Kanskje gang 4 eller 5, men da har jeg jo rukket å bli ganske sint. Når det kommer til brukte q-tips som blir liggende på badet (de er brukt til sminketing, så de er ikke SÅÅÅ ekle), så har jeg innført 10 kr i fratrekk på ukepenger for hver jeg må kaste fra benken. Søplebøtta er ca en meter unna, og jeg skjønner ikke at det skal være så himla vanskelig.

Altså ikke et uvanlig problem, men ganske så irriterende allikevel. (Jeg finnes ikke ryddig, men i forhold til henne så fremstår jeg som fullstendig striglet.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat