Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-18, 10:42   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg er lykkelig om ungene sovner før 23. De er 11 og 15. Leggetiden har skuffende lite å si for innsovning.

De er arvelig belastet da, jeg lå våken i timesvis som barn.

Dette.

Gjelder bare 05-ungen her, de to andre sovner heldigvis umiddelbart når de legger seg. Men eldste har jeg gitt opp. Jeg kan kommandere henne i seng, men jeg kan ikke kommandere henne til å sovne. Så jeg ser gjennom fingrene med at hun står opp og vandrer rundt mellom rommet sitt og badet, og romsterer på rommet sitt langt utover, for det er frustrerende å bare ligge der hvor lenge som helst, og tankemønsteret kommer fort inn i en negativ spiral.

Heldigvis klarer hun seg ganske greit på lite søvn. Går det alt for lang tid med søvnunderskudd så blir hun veldig følsom og sårbar, og tåler lite av psykiske påkjenninger før hun knekker sammen. Men så justerer hun det selv med å sovne tidligere den kvelden (hun forstår jo hvorfor hun reagerer som hun gjør).

Jeg lå også våken i timevis som barn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat