Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-18, 21:32   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttfri lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har en nyfrelst vegetarianer som egentlig liker best kjøtt - er det noen som har en bra vegetarlasagne som ikke gjør at man føler man går glipp av noe?

Det finnes tusenvis av gode oppskrifter, men hos oss er vi veldig glade i å bruke mengder av revet søtpotet blandet med andre rotgrønnsaker vi har, for eksempel sellerirot og litt gulrot. Så har vi masse løk og mye hvitløk. Surrer dette i en svær panne sammen med tomatpuré, og lager ellers sausen av det «vanlige». Kan evt ha linser i, det metter jo litt mer og gir proteiner, men jeg synes ikke det er nødvendig.

Bechamelsausen lager jeg ekstra mye av, og forholdsvis tykk.

Jeg synes alltid det er best å la lasagnen hvile lenge og vi spiser den gjerne litt lun, ikke brennvarm. Da er det også lettere å dele den i stykker. Jeg synes slik lasagne er bedre enn den tradisjonelle italienske, den er alltid for varm og for rennende etter min smak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat