Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-19, 08:39   #168
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vi har 103 kvm boareal over to plan. I tillegg har vi loft med lagringsplass og utebod. Det er et veldig plasseffektiv hus, og etter at vi bygget det om er det blitt enda bedre. Vi har minimalt med areal som ikke kan brukes til noe, nok lagringsplass, to bad og barna har store soverom som de kan oppholde seg på når de har besøk. Vi har det minste soverommet, men det er praktisk og har god plass til skap.

Jeg kunne nok ønsket meg et ekstra rom som TV-stue/kontor/gjesterom, men ellers er jeg strålende fornøyd.

Vi er fortsatt veldig fornøyde med totalrenoveringen vi gjorde for to år siden, og ønsker virkelig ikke å flytte, men vi har begynt å føle på at vi har fått større barn i hus. Begge barna har rom de fint kan oppholde seg i når de har venner på besøk. Samtidig ser vi at det jevnlig oppstår situasjoner hvor vi hadde trengt en ekstra stue, enten fordi de vil ha en "gjeng" på besøk eller fordi en av dem vil ha flere på overnatting enn det egentlig er plass til. Både mannen og jeg savner dessuten en kontorplass, da det kan bli litt hektisk å sitte og jobbe midt i alt som skjer i stuen vår på en ordinær hverdag. Så nå snuser vi på muligheten for å løfte taket for å få loftsstue, litt mer praktisk lagringsplass og et ekstra soverom/kontor.

Vi har dessuten familie i utlandet, som ofte bor hos oss når de er i Norge. Det å kunne tilby et gjesterom til dem, ikke bare lån av det ene barnerommet, når de er på besøk hadde virkelig vært gull. Spesielt siden de gjerne er hos oss flere netter i strekk.

Får vi løftet taket får vi ca. 45 kvm ekstra gulvplass, noe mindre BOA.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat