Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-09, 17:30   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Jeg har lyst til å plante noe vi kan spise, men er usikker på hva som vil overleve klimaet her. Har så langt tenkt på tomatplanter, ruccolasalat og sukkererter, kanskje løk og. Men usikker på om jeg bør så dette i et minidrivhus inne først? Sukkererter kan vel såes rett ut? Jeg er kanskje for sent ute for å så tomatplanter så kanskje bare kjøpe ferdige tomatplanter?

Sukkererter sår du rett ut. Tips: Legg dem i vann natta over, da spirer de lettere.
Ruccola sår du også rett ut. Tips: Så i runder med en ukes mellomrom, det er veldig irriterende at all salaten blir moden samtidig, og går den i stokk blir den bitrere i smaken.
Løk setter du rett ut i jorda. Hvitløk også. Da dytter du bare fedd ned i jorda.
Tomat burde vært sådd inne allerede, men det er jo helt greit å bare kjøpe en plante.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat