Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-12, 22:32   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Spinnoff] Gaia lager prinsesseslott - en kullinarisk thriller!

Med utgangspunkt i den TallyCandyske kake har jeg satt i gang med årets Minibursdagskakebaking. Målet er å få på plass et rosa prinsesseslott i løpet av, eh, natten.

Siden planen var å lage kakebunn med sjokoladekaketårn og tiden er litt knapp bestemte jeg meg for å jukse litt og kjøpe posesjokoladekake. Da er det lurt å faktisk kjøpe sjokoladekake, som bygger litt. Og ikke brownies, som jo ikke bygger spesielt høyt. Jaja, neinei, da ble det litt flate tårn.

Dessuten er det lurt å lese hele oppskriften før man setter i gang. Blande de tørre ingrediensene med jorbæren og smøret, ja. Hm. Ouæh! Jeg er tom for bakepulver! Lete febrilsk gjennom kjøkkenskapet. Og etter å ha lett innerst i skapet klarer jeg å skrape sammen nesten nok bakepulver.

Hadde kanskje vært lurt å bruke kjøkkenmaskin? Neida, Gaia blandet for hånd. Det vil si med hånd. Det ble ganske klissete...

Men blandingen ble fin, den.


Så var det på tide å piske egg og konditorfarge. Og da bruker man selvfølgelig alt tilgjengelig utstyr.




Nuh vel. På tide å blande "jordbærisen" med den lett giftige røde eggegreia. Og da oppdager man selvfølgelig at boller kanskje burde vært byttet. Det er overhodet ikke plass til all røra i eggebollen. Jaja, neinei, vi satser på at det går bra.

Og røra ble fin den.



Nå er det spennende å se hvordan kaken blir og om jeg lager prinsesseslott eller prinsesseruin...

Fortsettelse følger.


Sist redigert av Gaia : 16-06-12 kl 17:23.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat