Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-10, 06:33   #11
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

jeg hadde vert obs på cavalieren med tanke på VELDIG mye sykdom innen rasen. Jeg har til og med hørt på den bbc dokumentaren at om de kun hadde avlet på friske cavalierer som ikke bærer på sykdom så hadde rasen dødd ut fordi det er så få uten.

Hva med en mellom puddel? Sunn kompakt størelse røyter ikke leken og lettlært. Pelsen må klippes ikke værre enn å kjøpe en klippe maskin og gjøre det selv. Siden det ikke hadde blitt en utstillings hund er ikke pelsen viktig.

Hvor bor dere? Hadde kansje vert lurt for dere å dra på en hundeutstilling med mannen og bare sett på forskjellige raser? Der kan man snakke med opdrettere om rasen og man for som regel sett de i en del eksemplarer.

Ellers hadde jeg godt for en labrador fra utstillings linjer. Fine rolige familiehunder som tåler å bli lekt med mild i lynnet og veldig rolige.

En annen ting dere må passe på og siden dere har god tid er å først velge hunderase, kontakt rase klubben, så bli kjent med linjer i rasen , velge opdretter etter de linjene skjekke ut hunden til oppdretteren og vente på den perfekte kombiasjonen. Å gjøre det på den måten sikrer du deg at du for den hunden du har lyst på samt på best mulig måte prøver å unngå sykdommer på. Det er en mye sikrere måte å kjøpe hund på en kjøpe n hund fra finn.no.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat