Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-17, 09:36   #88
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2017

JANUAR:
#1: The Big Book of Science Fiction, dvs. de siste 250 sidene, resten ble lest i fjor. Ann og Jeff Vandermeer står for samlingen.
#2: The Society av Dean Murray. Den er såpass enkel i plottet at jeg ikke gidder finne de andre bøkene i serien.
#3: Snø skal falle over snø som har falt av Levi Henriksen.
#4: Dagdrivergjengen av John Steinbeck. Må oppleves, rett og slett herlig.
#5: Vernon God Little av DBC Pierre. Uleselig for meg.

FEBRUAR
#6: Sirkusnetter av Angela Carter. En anderledes fantasy med mange, gode personbeskrivelser. Herlig lesning.
#7: The Blind Assasin av Margaret Atwood. Jeg likte den.
#8: Flukten til Watership av Richard Adams. Alle fortjener å lese denne.
#9: Apen og sjelen av Aldous Huxley. Både og egentlig.

#10: - og det som værre var Eventyr på avveie av Else Michlet. Et herlig harselas over kjente eventyr og myter.

#11: En levende sjel av PC Jersild. En dystopiskfilosofisk SF om hvor galt det kan gå når man mister mennesket av syne i forskningen.

#12: En slyngels bekjennelser av Jacques Lanzmann. En sjåvinistisk selvbiografi om hans tidlige ungdomsår, fram til 15 år. Det jeg reagerte mest på var at voldtekt og knulling ble kalt elsking.

#13: Kallocain Roman fra år 2000 av Karin Boye. Dette er en lesverdig dystopisk framtidsroman, der staten er alt og enkeltmennesket intet. Sannhetsserumet kallocain gjør ikke situasjonen bedre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat