Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-17, 10:27   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.772
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing og inspirasjon

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det er lurt å leie inn noen som kan faget, men det er vanskelig å finne de som er gode. Vår interiørarkitekt foreslo kjøkkenet slik at kjøkkenøya var i veien for oppvaskmaskin på ene siden og kjølskap på andre siden og ingen arbeidstrekant overhode. Mye rart man kommer borti :-)

Ikke sant. Den første kjøkkenkonsulenten jeg var hos hang seg opp i at vasken måtte være sentrert på vinduet, og da låste hun i realiteten resten av kjøkkenet, selv om jeg var tydelig på at det var funksjon, ikke estetikk som var det viktige for meg. Den andre konsulenten jeg var hos skjønte konseptet funksjon fremfor estetikk og klarte dermed å få inn noen smarte løsninger ved å flytte vasken. Og det har virkelig ikke noe å si at håndtaket på vinduet ikke er i flukt med krana på vasken. Det som derimot har noe å si er at vi fikk brukt all tilgjengelig veggplass og har et fantastisk nyttig 20 cm uttrekkbart skap ved siden av vasken som jeg virkelig elsker.

Et annet eksempel var en knagg som jeg var overbevist måtte henge på en måte, og som jeg ble muggen for at ble hengt opp annerledes enn jeg hadde bedt om. Helt til snekkeren viste meg hvorfor han hadde gjort som han gjorde, og at den mest estetiske løsningen også var veldig upraktisk. Så mitt aller viktigste råd er å tenke funksjon fremfor estetikk helt gjennomgående. Velg den funksjonelle løsningen, hvis du må velge. Spesielt hvis dere har lite plass.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat