Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-17, 07:43   #50
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Generell studiekompetanse og studier eller yrkesfag og fagbrev?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ungene mine er så skolesmarte at de er for gode til yrkesfag og ett simpelt fagbrev.



Nei det er ingen som.har sagt det her, men der er ofte den følelsen jeg blir sittende med i slike diskusjoner. Jeg på min side er lykkelig for min yrkesretta utdanning og den som tror at man har ett kjedeligere yrkesliv med fagbrev enn akademiker tsr også feil.

Man er forskjellige og det som passer for meg passer ikke for andre, men å låse ungene inn på noe bare for at alle andre i familien har gjordt det sånn blir feil.

Denne synes jeg var litt surmaget. Skal jeg lede min skoleflinke og dårlig motoriske datter inn på et praktisk yrkesvalg bare fordi vi for Guds skyld ikke må synes at hun er så jævla smart?

Hun er så heldig at hun er født med et godt hode og jeg håper hun får mer ut av sitt en hva vi foreldrene gjorde. Utover det så håper jeg hun finner noe som er gøy og som hun brenner for. Drømmene nå er psykolog eller lege. Jeg prøver da å realitetsorientere henne litt. At man må ha ekstremt gode kajrakterer for å komme inn. (Med den innsatsen hun legger inn tror jeg ikke det kommer til å holde). For noen år siden var det kokk. Takk og lov ikke lenger, hun er en katastrofe på kjøkkenet, jeg tror det er andre yrkesvalg som passer bedre til hennes talent.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat