Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 01:28   #35
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er ikke bærekraftig at fattig og rik får like mye i barnetrygd

Hva er alternativet? Behovsprøving? Behovsprøving er ikke anbefalt av NAV. Og som vel Kåre Willoch har sagt: Forskjellen går ikke mellom rike og fattige foreldre. Forskjellen går mellom de med og uten unger. Det er kostbart å ha unger.

Ellers har vel rine delvis rett. Jeg har tidligere stemt SV fordi jeg er fullstendig klar over at jeg har hatt tonnevis av flaks i livet. Dette står i skarp kontrast til mange på høyresiden, som ser ut til å mene at det er deres egen klokskap, deres egen arbeidsinnsats og deres egne høye arbeidsmoral som har fått dem dit de er i dag. Alle som går på NAV må bare "ta seg sammen" og få litt "høyere arbeidsmoral". Saken er at det er minst like mange som har hatt akkurat like mye klokskap, arbeidsinnsats og høy moral, men som likevel ikke har gjort det økonomisk bra her i livet, og som derfor trenger hjelp.

Jeg har nære familiemedlemmer som har jobbet og slitt, men som nå er ufør på grunn av sykdom. De var ikke så heldige. Jeg kjenner en som har jobbet og slitt og som nå er mangemillionærer. Han har vært tydelig på at han har lagt ned enormt mye arbeid, men han er likevel klar på at marginene har vært små. Han har rett og slett vært heldig!

Så - jeg er heldig, og jeg vet at jeg er heldig. Derfor har jeg de foregående valgene stemt SV, fordi jeg vet at avstanden mellom meg og de som er lenger ned på rangstigen, kanskje bare avhenger av flaks.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat