Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 08:14   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Kan det være noen tvil om at Rødt har en politikk som bedre ivaretar svake grupper enn Høyre (eller AP, for den saks skyld)?

Å kritisere de rødeste partiene for å hevde de i større grad tar vare på svake grupper enn høyresiden, blir like dumt som å skulle kritisere MdG for å hevde at de prioriterer miljøsaken høyere enn AP. Det er ren fakta. Det hadde vært meningsløst om jeg hadde beskyldt kollegaen min som er aktiv i MdG for å være "et selvgodt menneske som tror han bryr seg så mye mer om miljø enn meg som stemmer AP. Miljøverntyrann!"

Alle partier har gode intensjoner om å skape det samfunnet de mener er best. Det er hevet over enhver tvil. Men at noen bryr seg mer om svake grupper/miljøet/gründere/bønder/bistand/ enn andre er selvsagt. Om det ikke var tilfelle, hadde vi ikke hatt forskjellige partier.

Jeg synes du illustrerer poenget mitt utmerket. Det er helt marginale forskjeller på partiene når det gjelder omfanget av velferd for de svakeste gruppene. Forskjellene ligger på hvordan man finansierer det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat