Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 16:43   #57
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg syns årets valgkamp er vanskelig. Veldig vanskelig. Jeg ønsker ikke FrP i regjering, jeg syns de er skikkelig fæle, og jeg syns det er kjipt at mitt parti støtter dem. Men samtidig ser jeg at alle partier har noe ved dem, som ikke er spiselig for meg. Jeg bryr meg om miljø, men fra et gulrotsperspektiv. Jeg bryr meg om skole, og jeg ser at hvis Norge skal ha noe å leve av i fremtiden så må det faktisk lønne seg å være grunder og bedriftseier. Jeg syns det er viktig med fagforeninger - ALLE fagforeninger, ikke at en fagforening skal kunne rotte seg sammen med et parti og styre sjappa fra bakrommet.

Så da blir det Venstre, i år igjen. Sorry, Mac, men SV i posisjon er en gjeng med sofaraddiser som klør sine egne på ryggen. AP setter Partiet over borgernes ønsker og vilje. Og begge snur kappen etter vinden og herjer på i det skjulte. Jeg misliker FrP sterkt, på alle måter. Men med dem ser man i det minste hvem man har å gjøre med, de karnøfler ikke rundt på bakrommet, og gjør seg lekre for media. Jeg mislike minst like mye partier som er minst like restriktive når det kommer til innvandring, men som later som noe annet utad. Som mekker avtaler på bakrommet, og holder ting skjult og hemmelig. For det er feigt, og uærlig mot velgerne.

Og når alt kommer til alt vil jeg heller ha en mindretallsregjering, som faktisk må stå til ansvar for Stortinget, enn en flertallsregjering, som gjør Stortinget til en ubetydelig del av demokratiet, fordi alle saker er ferdigtygd og fikset på på bakrommet, før Stortinget skal ta stilling til dem.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat