Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-20, 07:59   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste hverdagsindiske?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Finhakka løk, hvitløk og ingefær. Surre sammen med garam masala, kardemomme og evt annet man synes er godt. Ha i kylling.
Hell over bokstomat og rør inn peanøttsmør, samt salt. Mulig jeg har litt fløte i også, husker ikke helt.

Sånn ca noe slikt. Kan varieres alle veier, blir godt uansett.

Jeg blir alltid litt småfrustrert av slike oppskrifter, for "hvor mye av hver" lizzom? Jeg husker det fra egen barndom da mamma forklarte at "man tar litt mel, og så litt smør og deretter blandes det med riktig mengde melk". Jeg vokter meg vel for å formulere meg på den samme måten selv om det er innmari fristende.

Men du skriver jo også at det meste vil funke, så jeg burde jo bare prøve. Jeg synes peanøttsmør smaker kjempegodt når det brukes i mat. Knerten liker det ikke, men jeg tror at smaken vil forsvinne når det blandes i selve maten.

Hele familien er veldig glad i indisk mat på restaurant, men som thai-mat sliter jeg med å få det like godt hjemme. Unntaket er altså den curryen jeg nevner, så den spiser vi relativt ofte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat