Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-11, 23:15   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi et landbruk i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det var ikke det jeg gjorde!
Deromot så antydet jeg at de fleste nordmenn ville beholdt de 20 lappene om de kom fra bistand også.

Når det kommer til nisjer så er det like dumt å si som at jeg skulle sagt at du skulle tatt deg jobb i kassa på Rema om du ikke var fornøyd med lønna.
Det er ikke sånn at et bærekraftig landbruk skapes gjennom små nisjeprodukter. Ei heller er slike produkter spesielt lønnsomme.

Når det kommer til strukturrasjonalisering så er tallene ganske klare:

Jeg tror du feiltolker meg. Jeg feiltolket deg nok også med tanke på de bistandskronene, selv om jeg ikke skjønner hva de har å gjøre. Poenget mitt er at jeg forsåvidt er tilhenger av et landbruk, men jeg er tilhenger av at dette må være mest mulig effektivt. Nå har det blitt mer effektivt siden jeg brukte å erte på meg bøndene på skolen for noen år siden, men jeg tror ennå det er endel å hente. Jeg tenker at hvis man skal drive landbruk i dette landet er det viktig at man legger det opp på en måte som gjør at det er mulig å leve av det, og det fordrer en viss størrelse på brukene. Jeg mener at man burde styrt subsidiene til de bøndene som betyr noe i mengde mhp matproduksjon.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat