Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-18, 17:22   #126
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg ser bekymringen med rolleblanding.

Jeg lurer på om det er sånn at en absolutt ikke kan være helsepersonell om en står bak produksjon og promotering av matvareprodukter?

Jeg prøver å sammenligne med eget yrke. Det finnes lærere som har produsert og selger læremidler online, lærere som har utvikler pedagogiske apper som de selger og lærere som selger fagdidaktiske bøker. Dette ser jeg på som en utelukkende positiv ting (jeg vil helst at pedagoger skal stå bak pedagogisk materiell). På samme vis tenker jeg at det er en positiv ting om det er noen som er utdannet helsepersonell eller kostholdsveileder som står bak sunne matvareprodukter. Hva er det jeg ikke ser?

Sammenligningen vil vel heller være det at en lærer som aldri har jobbet med barn med spesielle behov ikke kan påstå å ha kompetanse til å lage læremateriell til denne gruppen. Jeg har ikke noe problem med at folk som har relevant kompetanse bruker den, men å bruke en legetittel til å fremme et budskap som ikke er bevist vitenskapelig og som gjerne er langt fra ditt fagfelt er det som er problematisk. For folk er vant til at leger er mennesker som har både kunnskap og som fremmer vitenskapen. Da er det problematisk om man bruker denne tillitten til å fremme noe for egen vinning.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat