Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-21, 00:01   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du får noe, gir du noe tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en venninne som har en sønn som knerten får arve veldig fine klær fra. Burde jeg ha gitt henne noe for dette? Hun sier at hun bare er lykkelig over at klær som har masse bruk igjen faktisk blir brukt.

Da er vi flere. Jeg blir oppriktig glad når arvetøy eller andre ting får ny eier og har aldri tenkt på at jeg bør få noe for det. Så nei, i mine øyne holder det i massevis å si pent takk.

Jeg blir glad for å arve eller få små ogstore oppmerksomheter, men jeg tenker at giveren har ment å gjøre meg glad og ikke nødvendigvis venter å få noe tilbake. Andre ganger er det jeg som gir noe, noen ganger er det av typen «pay-it-forward»-gave, andre ganger bare fordi jeg tenkte på noen eller fordi det var en anledning. Uansett; det er ikke et byttesystem, det er gaver.

Men det er kanskje sånne man bare kjenner litt det blir vanskelig med? Fremmede får ting mot henting på Finn, venner får ting noen ganger bare fordi, men bekjente? Er det da en begynner å lure litt?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat