Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-23, 08:25   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veps spiser opp morellene våre - hjelp!

Vi hengte opp en tom matavfallspose (slik brun papirpose) som vi liksom blåste opp. For å etterligne vepsebol. Hjalp i fjor (eller det var mindre veps i fjor). Gjort det samme i år, og håper det hjelper. Får se om ei ukes tid, for våre er ikke helt modne ennå, og jeg er ikke hjemme nå.
Men tror dessverre man må gjøre det før bæra er modne for å lure dem... For vi var nok for sene for 2 år siden.

2 år siden kledde jeg meg i langermet, gummihansker og mygghatt og plukket meget forsiktig. Vepsen holder seg ganske rolig mens de spiser, så så lenge jeg var veldig tolig kunne jeg plukke i nærheten av dem. Men litt nervepirrende, og jeg ga ikke samboer lov å plukke slik, for han reagerer mer på stikk (ikke allergisk, bare heftigere reaksjon enn meg)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat