Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-17, 02:20   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa til besvær

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva med å kjøpe ordentlig madrass til å ha oppå sofaen, ikke bare en overmadrass?

En ordentlig madrass har vi ikke plass til å lagre, så det utgår dessverre. Vi kan muligens få til å legge en overmadrass i skuffen under sofaen. Det hadde i hvert fall vært det beste.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sovesofaer som er gode som både sofaer og senger vokser dessverre ikke på trær, og har en lei tendens til å bli veldig dyre.

Vi har isteden gått for sånne oppblåsbare madrasser (som vi uansett eier fordi ungene drar på overnattingscuper). Vår madrass er 160 cm bred og har plass til to personer. Jeg mener at disse er helt supre, men jeg har sett her inne at ikke alle er enige med meg om det.

Vi har en slik enkel som eldste bruker på leir. Men jeg vil egentlig ha noe annet til gjester.

Jepp, jeg har sett priser på Hovden f.eks. og det er dyrt, men med tanke på at det er en sofa vi også bruker mye så tror jeg jeg kan rettferdiggjøre det.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg vil tro en tykk overmasrass eller en madrass på toppen kan gjøre mye. Vi har en sovesofa som er helt ok å ligge i . Den blir utrolig mye bedre med en forholdsvis tykk overmadrass. Har du ikke en overmadreass på en av sengene deres du kan flytte over så du kan teste?

Jeg sover heller på en halvgod sovesofa enn en sånn oppblåsbar, forøvrig.

Jo, jeg tenkte å ta vår og/eller barnas overmadrass for å teste ut. Sånn sett en enkel måte å se om vi kan få det til å funke.

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi har Karlstad sovesofa fra Ikea. Med en 5 cm overmadrass over blir den faktisk ganske god. Ikke den sofaen som har aller beste sittekomfort, men den er grei nok.

Vi har Karlstad i den andre stuen, og mellomste rynker på nesen når vi skal se film der pga at Ektorp er bedre å sitte i (men vi har hakket større og nyere tv i den med Karlstad) Kjøpte dere overmadrass på Ikea også?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Samme.

Ellers anbefaler jeg BedInside-sovesofa fra Hovden. Men dyrt, da.

Jepp, har sett noen andre tråder her inne hvor den har blitt anbefalt. En 3-seter med sjeselong kunne gått an tror jeg. Ikke akkurat innertier designmessig, men greit nok.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg synes denne så fin ut: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S09222153/ Må kanskje ha overmadrass på den og, da.

Denne vil ikke funke da den rommer for få i det daglige (ser det ut til). Trengs litt mer sitteplass, og gode puter i rygg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat