Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-18, 10:55   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hender det du føler deg underlegen?

Nei, nesten aldri. Som Toffen er jeg rett og slett ikke konstruert slik. Jeg er trygg på at jeg kan ting, at jeg er verdt noe og at jeg fortjener å ta plass og fortjener å ha det bra.

At man innimellom tenker i små blaff at "nå blir jeg avslørt" er ganske vanlig, tror jeg. Snakket med en gammel kompis om det forleden og han - som er en dyktig advokat - kjenner også på dette av og til. Vi snakket litt om det og funderte på om det var sammenheng med hans arbeiderklassebakgrunn (han er den første i familien som har mer enn ungdomsskolen) og min bakgrunn som enkel pike fra landet med foreldre uten høyere utdanning. Fellesnevneren er at vi kommer fra miljøer med sterk identitet i å ta avstand fra eliten, og når vi sviker opphavet ved å bli en del av "eliten", så blir man litt rotløs/hjemløs i alle miljøer. Og dermed kommer følelsen av at snart kommer noen til å si at "Du er avslørt, du hører ikke hjemme her, du må hjem til bygda di og være der du egentlig hører hjemme."

Jeg merker at jeg liker mye bedre å være den dårligste blant flinke enn å være den flinkeste blant dårlige.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat