Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-18, 14:48   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordommer om nordmenn

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Også andre veien, husker min svigerinne sukket oppgitt etter å ha hatt besøk av noen bekjente fra et annet land, som ble noen dager. Det hadde vært hyggelig, men strevsomt. Gjestene hadde ikke lagt to pinner i kors, ikke tilbudt seg å lage mat en eneste dag, ikke bidratt med noe, de hadde ikke så mye som tatt av bordet etter seg. Jeg fortalte henne om min erfaring over, og da gikk det opp en del lys.

Ja, tenke seg til å dra på hyttetur med nordmenn og få utlevert sengetøy som man må ta på selv. Eller, enda verre, måtte ta med eget sengetøy.

Jeg tror også at de primitive hyttene som mange nordmenn syns er koselige overrasker en del utlendinger, som blir med på hyttetur. En av de beste historiene jeg har er da vertsmoren (fra utvekslingsåret) til en venn av oss kom fra USA for å være med i bryllupet. Vertsmoren ville veldig gjerne komme litt tidligere og fikk beskjed om at hun gjerne kunne det, men med advarsel om at uken før bryllupet skulle brudeparet og hele familien være på en PRIMITIV hytte, uten strøm og vann, og med utedo, for å forberede bryllupet, som skulle være på et høyfjellshotell i nærheten av hytta. Hun fikk fullstendig sjokk, da hun skjønte hvor primitiv hytta var og at utedoen faktisk var ute. Uten vann. Hun hadde trodd at de bare tullet med henne. Selv om de hadde vært helt tydelig på at de ikke gjorde det. Hun dro til hotellet litt tidligere enn planlagt. Men var overraskende positiv til å være med på forberedelsene på dagtid. Det var bare ikke aktuelt for henne å sove et sted uten vannklosett.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat