Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-16, 00:00   #83
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2016

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er en serie tablåer. Morsomme, men ikke hysterisk morsomme, og ikke subtile nok til å være elegant humor som man ikke skal le hysterisk av. Channing Tatum var det beste med filmen, samt ansiktsuttrykket til George Clooney i den avsluttende Hail Caesar-scenen! Så: jeg anbefaler filmen, men ikke forvent noe i samme liga som O brother.

Jeg har omsider sost meg av gårde for å se den, og synes den er mye mer enn det. Det er jo ikke en serie tablåer, det er Eddie Mannix’ lidelseshistorie, der han må håndtere villere og villere problemer for å holde maskineriet gående. Og likevel innser han (når den nyomvendte kommunisten Clooney beskylder studioet for å være en ren kapitalistisk mekanisme) at han elsker det inderlig og aldri kan slutte. «It seems right.»

Jeg syntes nå ellers den var hysterisk morsom, jeg, da. Virtuos sitering av alt mulig rart! Og det faktum at den angivelige hovedhistorien var minst like stilisert og teatralsk som snuttene fra de fiktive filmene! Den u-båtscenen med Channing Tatum sminket à la Lawrence of Arabia! Og Alden Ehrenreich er det søteste jeg noensinne har sett som triksrytter og lassovirtuos tvunget inn i polert salongdrama!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat