Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 21:49   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peanøttsmør til barn?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg leser på et annet forum en [S]krangel[/S] diskusjon om hvorvidt man kan gi en ettåring peanøttsmør, og det blir hevdet at det advares mot dette pga. faren for kjemisk lungebetennelse dersom barnet skulle få mat ned i luftrøret (og lungene).

Er det noen som vet mer? Jeg har nemlig ei jente som liker tre typer pålegg; leverpostei, baconost og prim, og skulle gjerne funnet flere barnevennlige typer smørepålegg. Hun liker ikke kaviar, makrell i tomat, eller hvitost/Norvegia, og avocadomos fnyser hun til. Hun har så vidt fått smake peanøttsmør, og elsket det, men nå tør jeg ikke gi det til henne.

Innspill til begge deler ønskes.

Jeg mener dette med kjemisk lungebetennelse har noe med oljen som brukes til behandling av peanøtter av typen "saltede nøtter" som man kjøper liksom. Men ikke nøtten som sådan (selv om det er jo aldri lurt å få en peanøtt i lungene, eller peanøttsmør - hvertfall det jeg mener å huske fra førstehjelpskurs.
Skal se om jeg kan hoste opp noe mer om det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat