Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-12, 08:51   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenallergikere og sjokolade

Spor av hvete betyr ofte at de ikke garanterer for at produksjonen foregår i et glutenfritt/hvetefritt miljø.

Jeg har jobbet i et bakeri hvor de bakte glutenfritt en dag i uken. Da ble produksjonslokalene og maskiner vasket ned, og hele ukas produksjon av glutenfri bakstreversk ble satt før noe annet ble gjort. Men for alt jeg vet kan det godt hende at de i dag merker varene sine med "kan finne spor av hvete" fordi de ikke 110% kan garantere at det har vært rent nok under produksjon.

På jobb har jeg hatt flere barn med cøliakiog de har hatt ulike regimer. Noen kan spise mat som inneholder hvetestivelse(Cøliakiforbundet sier fritt for hvete selv om det inneholder2 eller 3 % hvetestivelse), andre har bare skullet ha mat som er merket naturlig fritt for hvete.
Vi spurte hver enkelt familie og kjøpte inn det de pleide å bruke hjemme.
Jeg har også vært med på at familiene handlet selv og fikk igjen utleggene sine av barnehagen fordi de hadde kunnskap om hvor og hva, og de handlet inn i store kvanta for å bruke hjemme.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat