Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-18, 16:54   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigstekte glutenfrie (og melkefrie) vafler

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Som mor til en cøliaker hadde jeg mer enn gjerne stekt opp en haug vafler for å ha lur i fryseren på barnets aktivitet, altså. Blir bare glad for sånne forespørsler. Mye bedre enn «de andre fikk vafler, og jeg fikk en glutenfri pepperkake de hadde igjen fra jul», som det fort blir hvis man ikke planlegger.

Slik tror jeg mange tenker, så jeg ville hørt med foreldrene. Jeg har flere ganger fått tilbud fra foreldre til bursdagsgjester med cøliaki, om at de kan ha med egen kake (det har ikke vært nødvendig, siden jeg alltid har hatt glutenfrie alternativ, men jeg har sagt at det er ok at de har med eget hvis de ønsker det, hvis de er redd mine glutenfrie kaker skal være kontaminert, kjøkkenet mitt er jo ikke garantert fritt for melstøv liksom).

Da vi inviterte en stor gjeng barn og voksne til pizza og visning av fotballkamp hos oss fikk vi ikke engang beskjed, den ene gutten hadde bare med en egen glutenfri frossenpizza som han ba om å få steke. Det er jo veldig enkelt og greit, og jeg tror mange med cøliaki eller andre allergier foretrekker å gjøre det slik, framfor at de skal forårsake mye ekstra arbeid for verten, eller risikere at den som har tilberedt maten ikke har vært grundig nok.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-09-18 kl 16:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat