Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-14, 23:58   #49
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Eksempel på servering: Liten daimkake delt i 6 stk, Kokosboller 6 stk, brett med 8 halve rundstykker med pålegg. Egentlig ikke lite i seg selv, men når hver familie kommer fulltallig (opp til 7 stk på det meste) og også kan ha med besteforeldre osv, da sier det seg selv at 6 kokosboller ikke engang dekker egen families inntak, langt mindre to familier.

F.eks. Når 45 barn skal ha avslutning og halvparten skal ha med mat/kake så vil det si at man kan beregne å få ca 20-25 retter/kaker. Det var 225 påmeldte til festen (opplyst på forhånd). Om da hver tar med f.eks 10-12 stk av noe, type 12 muffins, 10 risboller, 12 vårruller osv så blir dette kanskje høyst 300 enkeltting. Når det så lages langbord og settes fram store papptallerkner så vil jo naturlig nok folk forsyne seg med litt av hvert. Gjerne en 4-5 ulike smaksprøver av diverse, være seg twist, kaker eller smørbrød. Da har man kanskje nok til de drøyt 100 første i køen og de som sto sist fikk smuler eller ingenting...Enkelt regnestykke for min del, men ikke så enkelt for andre tydeligvis. Det ER virkelig leit for de som arrangerer når de ser at det ikke blir nok mat/kaker til at alle får, men det er jo ikke lett å være bordvakt og sørge for at alle bare tar 1 stk av ting heller.
Løsningen neste år kommer nok til å bli at man dropper hele serveringsbiten, eller å dele trinnet klassevis og sørge for at alle tar med nok. Vi har opplevd dette en gang tidligere også når mellomste gikk i første klasse, og der var det såpass tydelig og pinlig at det virkelig ikke har vært noe problem senere uten å presisere at alle må ha med nok da, så det kan virke på meg som at dette er et "førsteklasseproblem".
Men sorry, dette var way off topic. Jeg elsker twist jeg, og ville gjerne sett det også på et fellesbord.

Sånn blir det ikke her på sunnmøre iallefall. Her er det sånn at folk tar med seg for mye heller enn for lite tror jeg. La oss si det sånn at kakebordet ved sommerfesten i barnehagen var ganske bugnende. Var mange som måtte ta med seg rester hjem, jeg tok det som et kompliment at jeg fikk med meg tomme fat.

Men jeg syns det er helt greit med ferdigkjøpt. Det viktigste for meg ved sånne anledninger er at lett å spise uten masse gris.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat