Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-19, 13:34   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal man snakke med andre om alt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det var litt det jeg mente, him, altså at jeg mener jeg kan velge å snakke med andre dersom saken faktisk er et problem for meg (også). Som i ditt tilfelle med datteren din, der mener jeg du hadde «rett» til å snakke om det fordi det faktisk var et problem for deg.

Ja, det var slik jeg forsto deg. Jeg tror nok jeg hadde valgt å ikke snakke med andre om det hvis datteren min virkelig ikke ønsket det. (det er selvsagt vanskelig å vite helt sikker hva man hadde gjort i en hypotetisk situasjon)

Jeg vet feks om et tilfelle med en voksen mann (mellom 30-40) som er alvorlig syk (potensielt dødelig), han ønsker ikke å snakke om det og ønsker heller ikke at den nærmeste familien hans (mor, søsken, barn etc) snakker om det. I og med at det er så alvorlig er jo også de påvirket, men å gå helt imot noe som en voksen mann definitivt ikke ønsker, og som tross alt skjer inne i hans kropp, jeg synes ikke det automatisk er noe riktig/galt her.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat