Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 11:09   #7
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Takk for svar! Jeg er enig med deg, Tinetoff, og også i mye av det du skriver, Bina. Min første tanke er at det burde være mulig å gjøre noe internt i mange bydeler, uten at det blir nødvendig med lange bussreiser for elevene. I bydelen vår, for eksempel, er det store demografiske variasjoner innenfor et begrenset geografisk område. Skolene som har hhv. 72, 32 og 37 % ligger innenfor en radius av ca. 1.1,5 km. Ville det være helt umulig å fordele dette litt jevnere - forhåpentligvis til det beste for alle parter?

Innenfor bydelen syns jeg det må gå an å justere på skolekretsene. Dvs fjerne kretsene (hvis de fortsatt eksisterer) og ha flytende kretsgrenser, slik at man kan vektlegge demografi og utjevning av forskjeller ved opptak til skolene. Men bussing til vestkanten er jeg fryktelig i mot.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat