Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-19, 12:46   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man selv skal gjøre for å unngå trygd?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hm. Jeg har selv tatt en operasjon som gjorde meg steril (bivirkning). Det hadde aldri vært et alternativ å la være. Jeg tenker at man har ansvar for å motta behandling som gjør at man fungerer, selv om denne har uheldige bivirkninger. Mht det som står at å fjerne livmor er kastrering, så ser jeg jo at det kan føles sårt å ikke kunne få (egenfødte barn), men så tenker jeg også at de som er SÅ hardt rammet av endometriose neppe hadde blitt gravide uansett?

Jeg mener at samfunnet har er ansvar for å ta vare på syke mennesker. Men at syke mennesker har et ansvar for å gjøre det de kan for å holde seg friske.

Men om jeg mener at det er rett å kreve fjerning av livmor for å kunne få trygd... Vanskelig. Det er ganske mange som «selvforskyldt» havner i en situasjon hvor de blir en økonomisk byrde for samfunnet. Hvor skal man sette grensen?

Det er flere som har blitt gravide , selv om de er hardt rammet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat