Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-23, 09:20   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var valgdeltakelsen i din kommune?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

69 % her.

Men er det egentlig et mål om at flest mulig skal stemme? Hvis folk ikke er "interessert i politikk", ikke har satt seg inn i partiprogram og konstellasjoner og hvilken retning de ønsker at verden skal bevege seg, da stemmer de enten på enkeltsaker eller enda verre, helt tilfeldig. Ideelt sett så skulle jo alle mene noe, men jeg kan skjønne at politikken føles fjern for mange.

For all del, jeg bestemte meg heller ikke for hva jeg skulle stemme på før jeg sto i valgavlukket, men jeg har jo oversikt over det politiske landskapet og hvor omtrent jeg finner flest meningsfeller.

Når valgdeltakelsen i Alna bydel er under 50% og 77% i Vestre Aker er det en soleklart demokratisk problem. Og da må man finne ut av årsaken til at folk ikke stemmer, og sette inn tiltak som kan endre det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat