Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-14, 08:57   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.571
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da de i sin tid innførte skolestart for 6-åringer, så var det snakk om at de skulle leke det første året på skolen. Jeg vet ikke hvordan det var i starten, men nå er det veldig mye annet enn lek.

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Da 6- åringen skulle begynne på skolen for ørten år siden, var det store diskusjoner i avisene. Den gangen ble det lovet at det skulle ikke være særlig læring av bokstaver og at det første året skulle gjenspeile det siste året i barnehagen. I tillegg skulle det være en utdannet lærer og en førskolelærer i første klasse.

Her er et blogginnlegg som forklarer, om enn litt "tabloid" hva som skjedde med 6-åringene i skolen.

Jeg er absolutt, uten forbehold, motstander av å senke skolestartalder enda et år. Jeg får vondt i magen av tanken. At ungen min skal begynne på skolen bare 4,5 år gammel er noe jeg ikke klarer å forestille meg en gang, jeg synes det er ille nok at han skal være bare 5,5. Foreløpig er han språksterk og langt fremme kognitivt, og det er jeg så ufattelig glad for.

I Finnland, som av mange sees på som vårt store forbilde, begynner ungene på skolen det året de fyller 7.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 28-01-14 kl 09:14.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat