Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-15, 19:10   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg sileklede til safting?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg laget vel og merke ikke saft (til det har jeg aldri hatt bruk for silklede, det var til gele vi brukte det før i tiden) men jeg laget altså gele i går

Og som mamma rådet meg til, jeg presset det gjennom melsikta i stedet for å la det henge i timesvis i et silklede. Det blir ren, klar saft av det (som jeg deretter koker opp med dobbelt så mye sukker som det som skal bli saft, også var det jo noe mer umoden bær enn når vi lager saft=pektin, og visp, jepp, jeg har gele

Ja, det går kanskje an å la det renne gjennom melsiktene...jeg har to, så det burde være mulig. De er jo finmaskede så det holder, så lite rusk og rask kommer gjennom der.
Jeg er HELT novise på dette, men har funnet ut at bæra i hagen må brukes til NOE mer enn fuglemat. Jeg skal også ha bringebær i.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat