Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-18, 23:51   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lager også oftest i rund form. Men har aldri fryst. Hvorfor gjør du det? Eller er det for å ha laget den på forhånd? I tilfelle er det faktisk en god ide. Det kan jeg kanskje gjøre.

Synes forresten det er litt arbeid med den kaken. Mye riving. Har food processor, men det blir så mye oppvask og mange deler. Og vanskelig å rive sjokoladen. Hakker den ofte. Gulroten blir enten for grovt revet eller for fint revet, og da blir den mos.

Både for å ha laget den laget klar og fordi den er lettere å pynte om man gjør det mens den fremdeles er frossen. Jeg sprøyter som regel roser på, og de bli finest på kaldt underlag.

Jeg hakker alltid sjokoladen. Jeg tror nok lett den kan bli tung og soggy med for mye eple og gulrot. Oppskriften i seg selv har mer gulrot enn andre gulrotkaker. Da ville jeg hvertfall brukt mindre olje. Jeg setter foodprocessoren på Kenwooden, og så rasper jeg gulrot og eple samtidig som røren piskes. Alt sviver jo på en gang uansett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat