Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-19, 12:03   #21
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økologisk svinekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det som vises er jævlig. Virkelig. Og jeg tenker hverken å prøve å forklare eller unnskylde det.
Heldigvis er det gjort mye, nettopp på grunn av det som ble funnet. Filmingen ble avsluttet i 2016 og Mattilsynet har gjort en kjempe jobb med fokus på svin i Rogaland. Næringa selv har tatt store grep for å jobbe mot slike holdninger. Det er ikke gjengs heldigvis og blir møtt med massiv fordømmelse også i svinenæringa.
Gris i Norge har det bra. Selv om noen aldri skulle fått ha dyr.

Jeg er enig med Floksa i mye, og reagerer i tillegg på dette med årstallene. I hele dokumentaren og debatten etterpå snakkes det om at filmingen har pågått fra 2013 til 2018, men opptakene som vises går kun frem til 2016. Hvorfor er det slik? Jeg synes dette ikke begrunnes godt nok av NRK, og gjør i alle fall meg skeptisk til motivet bak dokumentaren. Var ikke forholdene etter 2016 jævlige nok til at de ville skape seertall og reaksjoner?

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat