Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-18, 12:05   #562
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det var jo rablende galskap!
(sitatet ble borte)
Det er jo reinspikka sludder!

Puh, da var det ikke bare meg. Særlig argumentasjonen mot myte #2 var helt hinsides, akkurat som om produksjonen av strøm er konstant, uavhengig av forbruk. Når det gjelder myte #3 er den også konklusjonen feil, hvor mye drivstoff et fly forbruker avhenger bittelitt av totalvekten, men det viktigste er at mindre etterspørsel på sikt fører til færre oppsatte flyavganger når avgangstabellen justeres. Utover det er jeg enig i sluttsatsen:

Sitat:

Det finnes ingen annen løsning på dette problemet enn at hvert land tar ansvar for utslipp på eget territorium og gjennomfører de kollektive, strukturelle tiltak som må til for nå egne, krevende utslippsmål. I tillegg må en finne måter å regulere de «herreløse» utslippene på i internasjonal sjøfart og luftfart.

Korriger meg gjerne.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat