Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 14:25   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Kutte ut kjøtt?

Ja. Men er ikke lokalprodusert kjøtt likevel mer miljøvennlig enn f eks. importerte linser, bønner og erter? Som jeg ofte erstatter kjøttet med i middager. Vi har tilgang til kjøtt av beitende storfé, er det ikke helst produksjon av kraftfôr og behovet for vanningsanlegg i andre land som gjør kjøttproduksjon til en miljøbelastning?

Slutte å kjøre bil i det daglige?

Ja og nei. Slik vi bor er mannen min helt avhengig av bil for å kunne komme seg til jobb. Hadde vi flyttet til et sted med kollektivtilbud, så absolutt. Jeg er hjemmeværende og har ikke bil.

Slutte å kjøre bil til hytta?

Vi har ikke hytte. Vi kjører til sørlandet noen ganger hvert år, og det er det nok lite aktuelt å slutte med.

Slutte å fly på kjæresteturer?

Det er jo litt for lett å svare ja på, for det gjør vi så godt som aldri, sånn i alle tilfeller.

Slutte å fly i jobbsammenheng?

Jeg jobber ikke.

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?

Antagelig uaktuelt, all vår familie bor nå rett rundt dørene.

Slutte å kjøpe nye klær?

Jeg kjøper gjerne brukt, men noe må kjøpes nytt.

Slutte å kjøpe nye møbler?

Vi kjøper veldig lite møbler, og jeg kjøper gjerne brukt.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?

Vi kjøper gjerne brukt, men av praktiske årsaker blir det nytt også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat