Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 14:26   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

H
Kutte ut kjøtt?

Nei. Vi spiser i dag det kanskje aller mest miljøvennlige kjøttet som finnes, avdanka melkeku. Det det vil vi fortsette med.
Men at endringer må til er det ikke tvil om. Men å slutte å spise kjøtt fra husdyr, i Norge der mye av jorda ikke er egnet til å lage menneskemat er tull.

...

Vi har allerede et marginalt karbonavtrykk. Mye på grunn av dårlig økonomi, ikke nødvendigvis på grunn av idealisme.
Jeg ønsker gjerne en reduksjon i alt du har listet opp, men jeg er ikke villig til å gjøre det "alene". At mine barn skal være de eneste med brukte klær, uten bil og aldri på ferie. Dette vet vi en del om og ungene settes utenfor når normen avvikes for mye. Men som samfunnsmål er jeg helt enig og ville støttet helhjertet. Jeg har ingen tro på privat initsjativ når det kommer til å redde kloden. Det må langt hardere lut til. Tvang, kvoter, prisstigning og selvfølgelig gulrøtter.

Det er et veldig godt poeng at man ikke skal pålegge unger å være den sære familien som ikke har noe av det de andre har, og jeg er enig med deg i at tvang, kvoter, prisstigning og gulrøtter er veien å gå politisk. Bakgrunnen for dette tanke-eksperimentet er kanskje at jeg tror at mange ville være villig til å akseptere konsekvensen av slike dramatiske inngrep hvis det var en tydelig hensikt med det.

Angående norsk kjøttproduksjon - er ikke problemet dels at vi ikke bare forer dyra på norsk gressmark men også importert soya? Og så er det jo utslipp fra biologien til ku og sau uansett, er ikke det en utfordring når man aler opp mange flere dyr enn det ville ha vært i naturen? (Spør ikke for å argumentere men for å lære.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat