Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-15, 08:14   #80
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Jeg forstår selvsagt at man ikke liker all slags fisk, og også at man kan slite med det og gjøre så godt man kan. Men at en voksen mann ikke liker fisk skal være et premiss i middagsdiskusjonen, hadde jeg ikke godtatt. Problemet HI skisserer høres jo ut som en familieutfordring som mannen har like stort ansvar som henne for å løse, istedenfor å gjøre det vanskeligere.

De voksne må jo sammen finne ut av dette. Lage en meny, gjerne med innspill fra barna, men ikke mer. At p-mat ikke går hver dag, er jo bare å si fra om. Sånn er det bare. Bestemme tidspunkt. Og jobbe med å bli kvitt klaging over mat og tid. Da må de voksne være på lag. HI skisserer jo nærmest henne mot resten av familien. Det går ikke.

Det er ikke slik at alle som får dette til å fungere noenlunde er heldige. Det er bevisst jobbing over mange år. Om mannen min motarbeidet dette, hadde det vært veldig vrient.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat