Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 15:29   #323
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dette har da ikke noe med en lærers arbeidstid og ferieordning å gjøre? Det er veldig mange som greier løse dette på den ene aller andre måten.

I tillegg vil jeg nevne at det er ikke sånn at alle landets arbeidstakere har barn i en alder som trenger tilsyn.

Nei, apan, og det er nettopp problemet til svært mange lærere og dets like at man ikke forstår at det er veldig mange som ikke greier å løse det på den ene eller andre måten uten å ta frdager som man ikke har krav på, og man derfor innstendig kunne ønske at disse planleggingsdagene forsvant inn i barnehagens ansvar for å holde åpent. Dvs. jobbe med planlegging på kveldstid med overtidsbetalt. Men det er klart, fri med lønn er bedre. Jeg ser helt klart den at fritid er viktigere enn noe annet.

Jeg kan ikke bare si til min nærmeste leder at jeg må ha fri en helt vanlig mandag fordi det er planleggingsdag. Da må jeg ha fri til å passe barnet mitt. Jeg kan ta feriedag (hos oss taes enkeltstående feriedager av sommerferiens 22 dager) eller ta permisjon uten lønn eller rett og slett sykemelde meg selv eller barnet. Sistnevnte utgår ettersom jeg har sterke meninger i fht. å sykemelde seg uten å være pr. definisjon syk også.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat