Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-18, 23:15   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ta toget til Finse og overnatt på DNT hytten der. De har kjempegod mat. Så går dere til DNT Geiteryggshytta og spiser 3 retteren og overnatter der. De orger transport av ryggsekk til neste overnatting og 3-retter som er DNT Østerbø. Siste etappe er «Indrefileten» av Vestlandet når du går ned Aurlansdalen. Når du kommer ned hit tar du rutebuss eller taxi til (dette er det system for- du går ikke alene for å si dt sånn) Flom. Her kan dere campe en natt, eller dra på direkten med Flåmsbanen som er akkurat så spektakulær som man delmmer om opp igjen til Bergensbanen og hjem igjen til Oslo.

Aurlandsdalen er helt strålende, med mindre man har litt trøbbel med knærne (mye nedoverbakke). Det er nok en del folk der i høysesongen, men det er kanskje helt greit når man har med barn/ungdom som vil se noe annet enn foreldre?

Hvordan er dere på kart og kompass? Det har litt å si for hvor man skal gå. De fineste turene jeg vet gir fort litt lange etapper, og det er jo ikke noe gøy å dra rundt på en muggen tenåring i fjellheimen selv om #liveterbestute og alt det der.


Jeg synes kollektivt er kjekt, for da kan man starte på ett sted og slutte en helt annen plass. F.eks. ta toget opp i Østerdalen og gå over til Gudbrandsdalen. Husker du hvor du gikk med faren din? Kunne det vært morsomt og gjenntatt en av de turene med resten av familien?

Dere vil kanskje komme til hytter med ferdig middag og litt matopplevelse, eller går det greit med selvbetjeningshytter og joikakaker?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat