Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-23, 15:05   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bedring av rettsikkerheten i barnevernet (Endelig!!)

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Nå stilles det jo langt strengere krav til kompetanse i bv fremover, samt tverrfaglig samarbeid. Jeg tror nok det vil hjelpe en god del. For øvrig dreier EMD-dommene seg mye om dokumentasjon og, og som en respons har det blitt andre krav til det og.

Hovedproblemet er mangel på ressurser; det skal dokumenteres, veiledes, undersøkes, behandles og vurderes. Hvem skal gjøre dette, og når?

(vi skrev samtidig, Pappalille) Ressursituasjonen er en sak for seg selv. Absolutt. Men at EMD-dommene bare dreier seg om dokumentasjoner er jeg ikke enig i. Manglende dokumentasjon gjør at man reellt sett ikke aner hva som er foregått.

Du har jo rett i dette med kompetanse, men det er virkelig et strukturelt problem at barnevernet ikke har samme krav til åpenthet som domstolene har. Jeg tenker at det å flytte et barn på ett år er like gjennomgripende som å fengsle noen i 5 år, og burde ha samme krav til åpenthet, saksgang, dokumentasjon etc (og hvis noen sier at det er for at barna skal skånes så må jeg bare si: De som sitter på tiltalebenken får faktisk vern i dag, så det er fullt overførbart)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat