Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-17, 06:49   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.471
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det går jo an å være nice uten å dele ut gaver.

Alle steder jeg har jobbet er det klare (og strenge) regler for hva man som ansatt kan ta i mot av gaver/ytelser fra kunder/oppdragsgivere. Sånn er det vel de fleste steder i arbeidslivet, og jeg skjønner ikke helt at det skal være så mye verre at lærer Dahl ikke kan ta i mot gaver fra elevene/foreldrene enn at jeg ikke kan ta mot konjakk fra gravemaskinentreprenør Fjeld.

Det er en vesentlig forskjell der, som jeg håper du ser. Kunder gir gaver for å oppnå fordeler, og forbudet for offentlig ansatte mot å ta imot gaver fra disse er for å unngå konkurransevridning og i verste fall korrupsjon. Det kan sammenlignes kun hvis en enkelt forelder ga en større gave for at læreren skulle gi deres barn særbehandling, eller gode karakterer. Så lenge gaven er fra alle elevene/foreldrene blir det en helt annen sak og kan rett og slett ikke sammenlignes. Lærere i offentlig skole kan selvsagt ikke ta imot gaver eller ytelser fra en leverandør av skolemateriell, et turbusselskap eller en leirskole.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 31-05-17 kl 07:00.
My er aktiv nå   Svar med sitat